keuten.reismee.nl

Het leven in de Transsiberische trein

Voor degenen die hier binnenkomen vanuit de link van TIara Tours: Dit is maar een klein deel van onze reis. De rest vind je gewoon op de hoofdsite http://keuten.reismee.nl

Het leven in de trein is heerlijk. je kunt niets, je hoeft niets. Lezen, internetten, whatsappen met vriend(inn)en, slapen, naar buiten kijken, kopje koffie drinken, biertje drinken, eten, foto\'s maken, en dan heb je het wel zo\'n beetje gehad.... Zo heerlijk, van mij hoeft deze trein helemaal niet maar aan te komen. Iedere paar uur komen we weer op een stationnetje aan, waar we onze benen kunnen strekken en een frisse neus kunnen halen, en waar we meestal ook weer nieuw proviand kunnen inslaan. Ook deze vakantie alweer veel verschillende dingen gegeten, maar tot op heden nog geen heel vreemde gerechten. Dat zal nog wel komen in China en Korea.



Verder waren we gisteravond in de hometown van Lidia, we waren in Novosibirsk. Uiteraard daar uitgestapt en foto\'s van het station gemaakt. Toch wel bijzonder om dit dan eens in het echt te bekijken. Inmiddels beginnen we het tijdverschil goed te merken, we zijn gister 3 tijdzones doorgegaan, dus inmiddels is het 6 uur later dan in Nederland. We waren echter deze nacht klaar wakker en werden maar niet moe. En toen was het opeens 5 uur in de ochtend en weer licht. Dus lekker de laptop aan met zachtjes Guus Meeuwis op de achtergrond en lekker naar buiten kijken tot de oogjes toch dichtvielen.... Heerlijk deze manier van reizen!!!


Voor een video-impressie van onze coupe:http://youtu.be/hmjPYGMMjOU


Per Spoor / Guus Meeuwis:


Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe,
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe


Kilometers spoor schieten onder mij door,
ik ben op weg naar Bejing,
Want ik ben weg van Bejing.
Vanochtend vroeg vertrokken in de luwte na de nacht,
en tien minuten op de trein gewacht,
Want die had wat vertraging en mijn god daar baal ik van,
omdat ik nu 10 minuten minder in Bejing blijven kan.


Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe,
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe


Ik zit in een coupe, niet roken 2e klas, ik heb de hele bank voor mij alleen,
De conducteur komt langs, jongen voeten van de bank.
Hij vraagt mijn kaart, waar ga je heen?
Nou ik ga naar mijn lief toe is dit de goede trein?
Hij zegt het staat niet op je kaart, maar ik weet waar jij moet zijn....


Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe,
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe



De trein raast alsmaar verder van station naar station,
Ik kom op plaatsen, waar ik nooit ben geweest.
Er rammelt plots een kar en roept een juffrouw koffie thee?
Ik heb wel dorst, toch zeg ik nee.
Want de trein vermindert vaart hoe wel mijn hart steeds sneller gaat,
Kijk uit het raam, om te zien of zij daar staat.....


Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe,
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe


Ik stap uit kijk om me heen,
En even voel ik mij alleen,
Want ik zie haar nog niet staan.
Maar van achter een pilaar verschijnt haar lachende gezicht,
Voor mijn gevoel lijkt alles langzamer te gaan,
Ik ren op haar af, zij komt mij tegemoet
En achter ons vertrekt de trein
Omdat de trein nou eenmaal verder moet.


Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe,
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe


En ik blijf bij jou slapen,
Want jij woont bij het spoor.
En \'s nachts, oe lala,
Gaat het ritme door!!


Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe,
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe,
Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, Kedeng kedeng, oehoe

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!