keuten.reismee.nl

Isfahan deel 2 en de aankomst in de woestijnstad Yazd

Dag 21: woensdag 8 oktober

Na het uitslapen en de tassen inpakken bezoeken we de grootste moskee van Iran in Isfahan. Deze moskee stamt al uit de 11e/12e eeuw en heeft zelfs de grootste aardbevingen in de 18e eeuw overleeft. Deze moskee is een van de heilige plekken voor de Iraanse moslims, in het midden staat een vergelijkbare blok zoals in Mekka in Saoedi Arabië, alleen hier wat kleiner. Hierna gaan we terug naar het hotel, maar niet voordat we nog een heerlijk Iraans ijsje hebben gegeten (Faludeh, soort vermicelli in citroen sap). Hierna met de taxi naar het busstation van Isfahan gegaan voor onze bus naar Yazd in de woestijn van Iran. Onderweg stappen ook nog 2 Nederlanders in. We konden even wat bijpraten over het mooie land en de gastvrije mensen in Iran. Na 5 uur in de bus te hebben gezeten arriveren we in Yazd en hier ontmoeten we 2 andere backpackers, Johannus en Christina, hij uit Duitsland en zij uit Spanje, maar wonend te Zwitserland. Het klikt prima en samen gaan we op zoek naar een hotel in de stad. Dat blijkt best lastig hier, want bijna alle hotels waren al volgeboekt. Zij hadden overal gebeld maar overal hetzelfde riedeltje: Full. Via onze taxi chauffeur komen we toch bij een hotel uit, het Yazd traditional Hotel, die nog 1 kamer blijkt te hebben voor 4 personen. Omdat het allemaal prima gaat samen besluiten we deze te nemen, immers was er toch geen andere keus. We konden alleen pas laat de kamer in, 18:00 werd gezegd, maar dat is geen probleem, want we kunnen samen een lekkere kebab met rijst eten om de hoek. Maar toen we terug kwamen bleek er een probleem met de sleutels te zijn, dus we moesten nog langer wachten. Op zich niet erg, want we vermaakten ons prima met eerst wat thee, daarna nog meer thee, wat nougat, wat nootjes en daarna ook nog de waterpijp. Om 21:30 konden we eindelijk de kamer in om onze spullen te droppen en daarna nog heerlijk kletsen beneden in de leuke binnentuin van het hotel. Heerlijk zo’n dag zonder echt veel sightseeing, maar gewoon lamlendig op een Perzisch tapijt hangen. Het is alweer bijna nacht geworden, dus mooi lekker naar bed. Morgen weer een dag.

pim en leontien

weer een leuk verhaal, je proeft een heerlijk sfeertje. En wat boffen jullie toch steeds met de mensen die jullie ontmoeten. Blijf nog lekker genieten de komende dagen. Liefs van ons

luc

Weer een kei leuk verhaal! Jullie zouden al die verhalen moeten bundelen en uitgeven.